1 grudnia 2011

Schabowe? To dla mięczaków!

Nie wiem czy was też oszukano tak jak mnie w dzieciństwie. Smak schabowego którego nigdy potem już nie zaznałem. Choć próbowałem wielokrotnie zawsze okazywało się, że schabowy to tylko schabowy i nic ani nikt nie potrafi z niego wykrzesać tego czegoś co tak mnie urzekło.
Dopiero kilka dni temu zupełnie przypadkiem przy zamawianiu tego co większość nazywa lunchem a ja po prostu żarciem w robocie zostałem oświecony!

I jakże to oczywiste że schabowy to nie schabowy, a wynika to z tego że kultura nasza i tradycja nakazuje wszystko co w bułce wytarzane tak właśnie nazywać! Schabowy drobiowy,wołowy, ze świni, z soczewicy?

I tak własnie się stało, że smak "mojego schabowego" własnie do mnie powrócił!

Karkówka panierowana!

kotlet karkowy (karkówka)- oczywiście tłusty jak na karkówkę przystało
jajko
bułka tarta
sól
pieprz

Przygotowanie: no nie żartuj schaboszczaka chyba umiesz usmażyć? Tylko nie rozbijaj mięsa i smaż na małym ogniu!

Brak komentarzy: